Похвалы, или священное послѣдованіе на святое преставленіе Пресвятыя ́Владычицы нашея Богородицы и Приснодѣвы Маріи
Август 26th 2011 -
Похвалы, или священное послѣдованіе на святое преставленіе Пресвятыя ́Владычицы нашея Богородицы и Приснодѣвы Маріии,
пое́мое въ седьмы́й на́десять де́нь мѣ́сяца Августа, каждого́дно въ ски́тѣ Геѳсима́ніи.1
НА ВЕЛИЦѢЙ ВЕЧЕРНИ,
Стихосло́вимъ Блаже́нъ му́жъ, 1-й антифо́нъ. На Го́споди воззва́хъ, ста́вимъ стихо́въ 8, и пое́мъ стихи́ры пра́здника, гла́съ 1:
О, ди́вное чу́до! Исто́чникъ Жи́зни во гро́бѣ полага́ется, и лѣ́ствица къ небеси́ гро́бъ быва́етъ. Весели́ся Геѳсима́ніе, Богоро́диченъ святы́й до́ме. Возопіе́мъ вѣ́рніи, Гавріи́ла иму́ще чинонача́льника: Благода́тная, ра́дуйся, съ Тобо́ю Госпо́дь, подая́й мíрови Тобо́ю ве́лію ми́лость.
Ди́вны Тво́я та́йны, Богоро́дице: Вы́шняго престо́лъ яви́лася eси́, Влады́чице, и отъ земли́ къ небеси́ преста́вилася eси́ дне́сь. Сла́ва Твоя́ боголѣ́пная, богоподо́бными сія́ющи чудесы́. Дѣ́вы съ Ма́терію Царе́вою, на высоту́ вознеси́теся. Благода́тная, ра́дуйся, съ Тобо́ю Госпо́дь, подая́й мíрови Тобо́ю ве́лію ми́лость.
Твое́ сла́вятъ успе́ніе Вла́сти и Престо́ли, Нача́ла и Госпо́дьства, Си́лы и Херуви́ми, и стра́шніи Серафи́ми, ра́дуются земноро́дніи, о Боже́ственнѣй Твое́й сла́вѣ крася́щеся, припа́даютъ ца́ріе со Арха́нгелы и Ангелы, и воспѣва́ютъ: Благода́тная, ра́дуйся, съ Тобо́ю Госпо́дь, подая́й мíрови Тобо́ю ве́лію ми́лость.
Ины стихи́ры изъ Іерусали́мскаго послѣ́дованія, гла́съ 6:
Дне́шній де́нь та́йно* вели́кій псалмопѣ́вецъ прообразова́ше, глаго́ля:* воскресни́, Го́споди, въ поко́й Тво́й,* Ты́ и Киво́тъ святы́ни Твоея́.* И па́ки: предста́, глаго́ля, Цари́ца одесну́ю Тебе́,* ря́сны златы́ми одѣ́яна, преиспещре́на.* Сія́ бо е́сть благослове́нная суббо́та,* се́й е́сть упокое́нія Боже́ственный де́нь,* въ о́ньже почи́ отъ живота́ Ма́терь су́щи Живота́,* смотре́ніемъ е́же на сме́рть,* пло́тію суббо́тствовавшая и преста́вльшаяся,* и на небеса́ возше́дшая,* си́лою Иже изъ Нея́ вопло́щшагося Христа́ Бо́га,* и съ Ни́мъ во вѣ́ки вѣко́въ вѣ́чнующая,* и да́рующая на́мъ живо́тъ вѣ́чный,* съ любо́вію чту́щимъ свято́е Ея́ успе́ніе.
Гла́съ 2. Подо́бенъ: Егда́ отъ дре́ва.
Егда́ отъ мíра, Жи́знь су́щи,* ро́ждшая Жи́знь вся́ческихъ, Сы́на Бо́жія во пло́ти,* взе́млема была́ еси́,* восходя́щи во вхо́ды боже́ственныя, небе́сныя, Чи́стая,* тогда́ чу́до сбы́сться, е́же возгласи́ Ду́хъ Святы́й:* кто́ Сія́, ны́нѣ восходя́щая отъ пусты́ни?* Вся́ же со стра́хомъ вопія́ху:* сла́ва восхожде́нію Твоему́, Любоблага́я.
Егда́ во гро́бѣ, Маріа́мъ,* въ Геѳсима́ніи положи́лася еси́ пло́тію,* естества́ Оживотвори́тельнице,* тогда́ вся́ тва́рь, зря́щи Тя́, ужасе́ся;* Творе́цъ же ду́хъ Тво́й,* ру́цѣ распросте́ръ, благода́тнѣ прія́тъ,* я́ко должни́къ Сы́нъ.* Еже Безпло́тныхъ чи́ни зря́ще,* со стра́хомъ вопія́ху:* сла́ва восхожде́нію Твоему́, Любоблага́я.
Егда́ тріе́ свяще́нницы,* Ареопаги́тъ о́ный и Іероѳе́й съ Тимоѳе́емъ2,* Твое́ боже́ственное уви́дѣша, Всенетлѣ́нная, успе́ніе,* тогда́, сле́зы точа́ще, глаго́лютъ си́це:* ка́ко стерпи́мъ страда́ніе въ мíрѣ?* Въ Тебѣ́ бо, о Дѣ́вая,* Сы́на Твоего́ мнѣ́хомъ зрѣ́ти и утѣша́хомся.
Гла́съ 5.
Тебе́, одѣ́ющагося свѣ́томъ, я́ко ри́зою,* Сы́на Бо́жія ро́ждшую,* ли́къ учени́къ Его́ ви́дѣвъ ме́ртву,* во гро́бѣ, мра́ка испо́лненномъ, просте́рту,* благосе́рдный пла́чь воспріи́мъ,* рыда́я, глаго́лаше:* увы́ мнѣ́, сладча́йшая Маріа́мъ,* Юже въ ма́лѣ имѣ́хъ утѣше́ніе,* и ви́дя Тебе́ мнѣ́хъ, Учи́теля моего́ зрѣ́ти,* но се́, ны́нѣ ви́жду Тя́* по зако́ну естества́ подъе́мшу сме́рть.* О, ка́ко Тя́ погребу́, Дѣ́во,* или́ ка́ко плащани́цами обвію́?* Кíими же рука́ма прикосну́ся нетлѣ́нному Твоему́ тѣ́лу?* Или́ кíя пѣ́сни воспою́, Твоему́ исхо́ду досто́йныя?* Ка́ко же стерплю́, Госпоже́,* Твое́, ско́рбное ми, отше́ствіе?* Или́ ка́ко безтру́дно понесу́* всетя́жкое сиротство́?* Недоумѣва́ю, блаже́нная* Богоро́дице Марíе,* и болѣ́зненнымъ се́рдцемъ соплета́ю пѣснопѣ́нія,* и велича́ю Тя́, Влады́чице,* пѣсносло́влю зача́тіе Твое́,* почита́ю Твое́ боже́ственное рождество́,* чту́ восхожде́ніе Твое́, Дѣ́во.* Ублажа́ю же успе́ніе Твое́* и всесвято́е погребе́ніе Твое́ со преставле́ніемъ,* зовы́й: Го́споди, сла́ва Тебѣ́.
Сла́ва, и ны́нѣ, гла́съ 1:
Богонача́льнымъ манове́ніемъ, отвсю́ду Богоно́сніи апо́столи, о́блаки высо́цѣ взима́еми, доше́дше пречи́стаго и живонача́льнаго Твоего́ тѣ́ла, любе́зно лобыза́ху. Превы́шнія же небе́сныя си́лы, съ свои́мъ Влады́кою прише́дше, богопрія́тное и пречи́стое тѣ́ло предсыла́юще, у́жасомъ одержи́ми; прекра́сно же предъидя́ху, и неви́димо вопія́ху превы́шнимъ чинонача́ліемъ: се́ Всецари́ца Богоотрокови́ца пріи́де. Возми́те врата́ и Сію́ премíрно подъими́те, Присносу́щаго Ма́терь Свѣ́та, Тоя́ бо ра́ди всеро́дное человѣ́комъ спасе́ніе бы́сть. На Ню́ же взира́ти не мо́жемъ, и То́й досто́йную че́сть возда́ти немо́щно: Тоя́ бо преизя́щное прехо́дитъ вся́къ у́мъ. Тѣ́мже, Пречи́стая Богоро́дице, при́сно съ Живоно́снымъ Царе́мъ, и Рождество́мъ живу́щи, моли́ся вы́ну сохрани́ти и спасти́, отъ вся́каго прило́га проти́внаго, но́выя лю́ди Твоя́: Твое́ бо предста́тельство стяжа́хомъ, во вѣ́ки свѣтоявле́нно блажа́ще.
Вхо́дъ. Проки́менъ, гла́съ 2:
Воскресни́, Го́споди, въ поко́й Тво́й,* Ты́ и Киво́тъ святы́ни Твоея́. Сти́хъ: Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною и не отве́ржется ея́.
Чте́нія три́:
Бытія́ чте́ніе. Глава́ 28.
Изы́де Іа́ковъ отъ студенца́ кля́твеннаго и и́де въ Харра́нь. И обрѣ́те мѣ́сто, и спа́ та́мо, за́йде бо со́лнце; и взя́тъ отъ ка́менія мѣ́ста того́, и положи́ возгла́віе себѣ́, и спа́ на мѣ́стѣ о́номъ. И со́нъ ви́дѣ: и се́ лѣ́ствица утвержде́на на земли́, eя́же глава́ досяза́ше до небе́съ, и Ангели Бо́жіи восхожда́ху и низхожда́ху по не́й. Госпо́дь же утвержда́шеся на не́й, и рече́: Азъ Бо́гъ Авраа́мовъ, отца́ твоего́, и Бо́гъ Исаа́ковъ, не бо́йся: земля́, идѣ́же ты́ спи́ши на не́й, тебѣ́ да́мъ ю́ и сѣ́мени твоему́. И бу́детъ сѣ́мя твое́, я́ко песо́къ земны́й, и распространи́тся на мо́ре, и ли́ву, и сѣ́веръ, и на восто́ки, и возблагословя́тся о тебѣ́ вся́ колѣ́на земна́я и о сѣ́мени твое́мъ. И се́ Азъ съ тобо́ю, сохраня́яй тя́ на вся́комъ пути́, а́може а́ще по́йдеши, и возвращу́ тя́ въ зе́млю сію́, я́ко не и́мамъ тебе́ оста́вити, до́ндеже сотвори́ти Ми́ вся́, ели́ка глаго́лахъ тебѣ́. И воста́ Іа́ковъ отъ сна́ своего́, и рече́: я́ко éсть Госпо́дь на мѣ́стѣ се́мъ, а́зъ же не вѣ́дѣхъ. И убоя́ся, и рече́: я́ко стра́шно мѣ́сто сіе́, нѣ́сть сіе́, но до́мъ Бо́жій, и сія́ врата́ небе́сная.
Прoро́чества Іезекíилева чте́ніе. Глава́43 и 44.
Та́ко глаго́летъ Госпо́дь: бу́детъ отъ дне́ осма́го и про́чее, сотворя́тъ іере́и на олтари́ всесожже́нія ва́шего и я́же спасе́нія ва́шего, и пріиму́ вы́, глаго́летъ Адонаи́ Госпо́дь. И обрати́ мя́ на пу́ть вра́тъ святы́хъ внѣ́шнихъ, зря́щихъ на восто́ки, и сія́ бя́ху затворе́на. И рече́ Госпо́дь ко мнѣ́: врата́ сія́ затворе́на бу́дутъ, и не отве́рзутся, и никто́же про́йдетъ сквозѣ́ и́хъ, я́ко Госпо́дь Бо́гъ Изра́илевъ про́йдетъ и́ми, и бу́дутъ затворе́на. Яко игу́менъ ся́детъ въ ни́хъ снѣ́сти хлѣ́бъ: по пути́ ела́мскихъ вра́тъ вни́детъ, и по пути́ его́ изы́детъ. И введе́ мя́ по пути́ вра́тъ святы́хъ, су́щихъ къ сѣ́веру, пря́мо хра́му, и ви́дѣхъ, и се́ испо́лнь сла́вы хра́мъ Госпо́день.
При́тчей чте́ніе. Глава́ 9.
Прему́дрость созда́ себѣ́ до́мъ и утверди́ столпо́въ се́дмь. Закла́ своя́ же́ртвенная, и раствори́ въ ча́ши свое́й вино́, и угото́ва свою́ трапе́зу. Посла́ своя́ рабы́, созыва́ющи съ высо́кимъ проповѣ́даніемъ на ча́шу, глаго́лющи: и́же е́сть безу́менъ, да уклони́тся ко мнѣ́. И тре́бующимъ ума́ рече́: пріиди́те, яди́те мо́й хлѣ́бъ и пíйте вино́, е́же раствори́хъ ва́мъ. Оста́вите безу́міе, и жи́ви бу́дите, и взыщи́те ра́зума, да поживете́, и испра́вите ра́зумъ въ вѣ́дѣніи. Наказу́яй злы́я, пріи́метъ себѣ́ безче́стіе, облича́яй же нечести́ваго опоро́читъ себе́. Обличе́нія бо нечести́вому — ра́ны ему́. Не облича́й злы́хъ, да не возненави́дятъ тебе́, облича́й прему́дра, и возлю́битъ тя́. Да́ждь прему́дрому вину́, и прему́дршій бу́детъ, сказу́й пра́ведному, и приложи́тъ пріима́ти. Нача́ло прему́дрости — стра́хъ Госпо́день, и совѣ́тъ святы́хъ — ра́зумъ. Разумѣ́ти бо зако́нъ по́мысла е́сть блага́го: си́мъ бо о́бразомъ мно́гое поживе́ши вре́мя, и приложа́тся тебѣ́ лѣ́та живота́.
На литíи стихи́ры, самогла́сны, гла́съ 1.
Подоба́ше самови́дцамъ Сло́ва и слуга́мъ, и е́же по пло́ти Ма́тере Его́ успе́ніе ви́дѣти, коне́чное ели́ко на Не́й та́инство, я́ко да не то́кмо е́же отъ земли́ Спа́сово восхожде́ніе у́зрятъ, но и Ро́ждшія Его́ преставле́нію свидѣ́тельствуютъ. Тѣ́мже, отвсю́ду Боже́ственною си́лою собра́вшеся, Сіо́на достиго́ша, и на не́бо иду́щую предсыла́ху, вы́шшую Херуви́мъ, Ейже и мы́ съ ни́ми покланя́емся, я́ко моля́щейся о душа́хъ на́шихъ.
Гла́съ 2. Анато́ліево:
Яже небе́съ вы́шшая су́щи, и херуви́мъ сла́внѣйшая, и всея́ тва́ри честнѣ́йшая, я́же премно́гія ра́ди чистоты́, Присносу́щнаго Существа́ прія́телище бы́вши, въ Сыно́внѣ ру́цѣ дне́сь всесвяту́ю предае́тъ ду́шу, и съ Не́ю исполня́ются вся́ческая ра́дости, и на́мъ да́руетъ ве́лію ми́лость.
Іоа́нново:
Всенепоро́чная Невѣ́ста и Ма́ти Благоволе́нія Отча, Яже Бо́гу пронарече́нная, во Свое́ Ему́ жили́ще, несли́тнаго соедине́нія, дне́сь пречи́стую ду́шу Творцу́ и Бо́гу предае́тъ, Юже безпло́тныхъ си́лы боголѣ́пно подъе́млютъ, и къ животу́ преставля́ется, су́щая Ма́ти Живота́, Свѣща́ непристу́пнаго Свѣ́та, спасе́ніе вѣ́рныхъ, и упова́ніе ду́шъ на́шихъ.
Гла́съ 3. Ге́рманово:
Пріиди́те, вси́ концы́ земнíи, честно́е преставле́ніе Богома́тере восхва́лимъ: въ ру́цѣ бо Сы́на ду́шу непоро́чную положи́. Тѣ́мже святы́мъ успе́ніемъ Ея́ мíръ оживотвори́ся, во псалмѣ́хъ, и пѣ́ніихъ и пѣ́снехъ духо́вныхъ, со безпло́тными и апо́столы пра́зднуетъ свѣ́тло.
Метки: Богородица
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11